wandelen met leeuwen, alsof het niks is - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Dirk maas - WaarBenJij.nu wandelen met leeuwen, alsof het niks is - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Dirk maas - WaarBenJij.nu

wandelen met leeuwen, alsof het niks is

Blijf op de hoogte en volg Dirk

14 September 2012 | Zambia, Livingstone

ja het is even geleden maar dan nu toch weer een verhaaltje, deze keer vanuit zambia.

Er is veel teveel gebeurt de laatste weken om allemaal in een mailtje te schrijven maar ik hoop dat jullie er wel een beetje een beeld bij krijgen.

Even geleden zat ik nog in Zuid-Afrika. daar heb ik nog een paar bijzondere dingen gedaan als op een olifant rijden. Dat was wel echt een bijzondere ervaring!!! In de kudde olifanten waar ik mee heb gereden zat ook de olifant die gebruikt wordt in de amarola reclames.
dat even ter zijde. het is wel echt grappig want de olifant draagt een soort van zadel en als de olifant dan loopt dan beweeg je welf ook helemaal heen en weer. het is echt iets wat je toch meegemaakt moet hebben in je leven.!! de begeleiders hebben ook een paar leuke fotos van ons gemaakt. het leuke van het olifant rijden was dat we door een reservaat reden waar we ook buffels, zebra bavianen en gnoes zijn tegengelopen. ze lopen dan ,inder hard weg omdat ze gewent zijn aan de olifanten.

(ik zit dit verhaal op een frans toetsenbord te tyen dus wellicht staan er wat letters verkeerd, het duurt in elk geval een stuk langer)

in de laattste dagen in Zuid-Afrika hebben we in het cheetah centru, gewerkt. we hebben leuk werk gedaan zoals de dieren voeren maar ook minder leuk werk. (speciaal voor tijn...... paarden en rund dat we voeren bereiden... de rest van het paard slachten enzo dat vertel ik wel als ik weer terug ben in NL om voor so,,ige mensen te zorgen dat ze geen nachtmerries krijgen)

ook echt een hoogtepunt was een bezoek brengen aan een school. de kinderen daaar hebben allemaal stukjes voor ons opgevoerd, wij waren daar te gast. echt raar om ergens als gast te zijn.... om ook wat terug te geven aan de kinderen hadden we cadeautjes voor ze meegenomen en we hebben ze ook vermaakt door zelf te gaan dansen en zingen terwijl zij naar ons keken. echt een super ervaring.

dan nog iets geweldigs.... in het cheetah centrum hebben ze ook tamme cheetahs, dat wil zeggen dat ze touristen bij de cheetahs laten o, met ze op de foto te gaan en om ze aan te raken. dat hebben wij ook mogen doen...... we zijn om de beurt in de kooi gegaan en hebben met 2 cheetahs gezeten. ik heb ze aan kunnen raken en dat wil zeggen dat zij ook bij jou kunnen.... ik was er 1 aan het aaien toen hij besloot zijn hoofd te buigen en spontaan mijn hand begon te likken..... dat is echt net schuurpapier en toch best zel raar dat zon dier je hand likt!!! echt heel speciaal, heb veel fotos van dat moment. de vacht van een cheetah is heel zacht en als de cheetah blij wordt dan gaat ie, net als een gewone huiskat van die pppprrrrrrrrr geluidjes maken, tis natuurlijk wel een cheetah dus dat purren dat ging nog best hard en is wel echt mooi om mee te maken!!!!

nu moet ik stoppen met typen, tijd om met leeuwen te wandelen hier in Zambia.
ik ga proberen vanavond nog een update te doen.
want ik heb nog veel meer te vertellen... ( ja inderdaad zoals gewoonlijk praat ik graag)

gegroet allemaal, bedankt voor de reacties en tot snel!!!!

groeten Dirk

  • 14 September 2012 - 16:15

    Pap En Mam,:

    Hoi Dirk
    Je bent al met je laatste project bezig ,wat is de tijd dat je in Zuid Afika snel gegaan.
    Maar het is een geweldige periode geweest,bijzondere dingen gedaan en gezien.
    Geniet nog van je 3 weken bij de leeuwen,het is zo maar raar met de leeuwen wandelen he!
    Liefs Pap Mam,

  • 14 September 2012 - 16:32

    Josan:

    Wat een bofferds die leeuwen dat jij met ze gaat wandelen. Fien zou dat ook wel willen..
    Geniet er nog van en tot op de neven en nichten dag!
    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

Actief sinds 25 Jan. 2012
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 31370

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 04 Oktober 2013

Vrijwilligerswerk met Activity International

04 Mei 2012 - 04 Oktober 2012

Reis zuid-afrika en zambia

Landen bezocht: