de reis en eerste week; 'training'. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu de reis en eerste week; 'training'. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu

de reis en eerste week; 'training'.

Door: dirkafrikaantje

Blijf op de hoogte en volg Dirk

13 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

hallo hallo allemaal jawel het eerste verhaal uit Zuid afrika is daar!! Ik ga proberen dit kort te houden, maarja jullie kennen mij, dat is voor mij nogal lastig. Ik zal ook niet elke week iets kunnen posten omdat we hier maar 3 tot 4 uur stroom hebben per dag en dan meestal als ik in het reservaat aan het werken ben.
De reis, was kei lang maar wel leuk. heb aardige mensen ontmoet die tepaard op safari gingen, dus dat was gezellig in het vliegtuig. het vliegtuig was ok, maar 12 uur vliegen is toch best lang. Ik was wel kei blij verrast dat je gewoon een denken en kussentje kreeg haha. na aankomst was het super lang wachten om door de douane te komen maar uiteindelijk de juiste mensen gevonden en opweg naar Karongwe!! Daar op de eerste dag de mensen ontmoet en ik ken inmiddels al de namen al dus dat is fijn.

De eerste week in karongwe is voornamelijk een week vol met trainingen. ik noem maar een paar dingen op, dan heb je een beetje idee. We hebben een EHBO cursus gedaan, risico assesments wat je tegen kunt komen op safari en hoe je dan moet reageren, wat je tegen kunt komen als ongeluk op basis, wat er van je wordt verwacht tijdens het werk. Wat we vooral hebben geleerd is heeeeellll veellll over dieren, voornamelijk zoogdieren en de individuele dieren die er zijn in Karongwe. Sommige hebben namen, andere hebben codes. Dus om een lang verhaal kort te maken, op zaterdag heb ik een test moeten doen voor de theorie, het zoeken van de dieren door middel van telemetry (dieren hebben een zender en zo de dieren zoeken), het doen van veiligheids checks van het voertuig waarmee we gaan en het herkennen van dieren. Ik ben voor alles geslaagd alles ging goed en voor de theorie had ik zelfs een 9,8 Dat is echt kei lang geleden dat ik zo'n punt heb gehaald haha.
Oke dan nu een paar hoogtepunten uit de eerste week. Wat jullie moeten weten is dat we elke dag op safari gaan en dan vaste dieren zoeken, de leeuwen en de cheetah's. Dus daar zul je veel van horen.

Op de eerste safari hebben we de dieren gevonden, zero (de mannekelijke leeuw) en Lisa (1 van de 2 volwassen leeuwinnen), lagen net naast de weg in het gras. We hebben ze super goed kunnen zien, het was echt indrukwekkend!!! zo mooi om ze te zien. Zij waren, zoals gewoonlijk gewoon aant het liggen. Het meest opwindende was het gapen van Zero. haha
na een tijdje zijn we gegaan en later die rit zijn we terug gegaan om ze te bekijken. toen we weer bij zero en lisa waren hoorden we de rest van de troep roepen. Toen werd het echt super spannend en opwindend.... Zero en Lisa stonden op, kwamen naar ons toe tot op 2 meter afstand van de truck en terwijl ze liepen en opstonden waren ze aan het brullen, onwijsss hard, Zero keek mij recht in mijn ogen aan toen hij aan het brullen was en voorbij liep op minder dan 2 meter. Het was echt zoooooo indrukwekkend en dan voel je je echt even ee n klein mensje van oke..... ik blijf wel even stil zitten.... Het was echt super om dat mee te maken, iedereen had een gezicht van wwwoowwwwww dat was echt superrrr. Een staf lid dat er ook bij was had dit nog nooit meegemaakt!!! Dat hebben we ook weer overleefd.

Volgende hoogtepunt was met cheetahs. Die zoeken we ook elke dag 2 keer op. De cheetahs hadden enige tijd niks gegeten dus ze waren echt super dun!!!! Ze moesten dus gaan jagen en wij hopen dat we dat zouden zien. Dat is niet gelukt maarrrrrrrr..... we hebben ze wel gezien. Even tussendoor, we mogen inlopen op de cheetahs, dat wil zeggen zonder wagen, te voet door de bush naar de dieren tot op zon 5 meter. Dus daar aangekomen, zagen we de cheetahs liggen, 1 was de weg aan het verkennen en de ander..... die was flink grof aan het eten. De 2 mannetjes, Jabu en Djuma hadden een volwassen vrouwelijke waterbok gedood. Dat is een aniloop met een wc bril op hun reet haha.... We zijn op ze ingelopen en konder heel goed zien da ze heel het carcas hadden open gereten. We konden de ribben letterlijk tellen. Dat was echt super. Het stonk enorm, we konder de botten horen kraken terwijl de cheetah aan het eten was. Echt ongelofelijk om dit mee te maken!!! Het was echt superrrrr om te zien.
Verder heb ik een paar fotos toegevoegd zodat jullie iets kunnen zien van de gebeurtenissen hierboven.
Verder is er nog veel meer gebeurt en hebben we super veel gedaan zoals geslapen onder de sterren hemel met een heerlijke braai. We hebben daar omstebeurt de wacht gehouden gedurende de nacht. We hebben veel hyenas gehoord letterlijk van alle kanten en op een paar honder meter afstand..... Dat is toch lekker slapen tussen de hyenas haha. Maar dat hoort er allemaal bij en is ook wel weer leuk.

Iedereen erg bedankt voor de reacties ik dat doet mij heel veel!!!!

@ jozef, je kunt mijn trobone ophalen als je wil, een keer erna kijken is geen ramp.
@ de rest hou je taai daar in nederland, voor je het weet ben ik jullie weet aant vervelen met die elle lange verhalen....

Daaagggg

  • 13 Mei 2012 - 15:24

    Rianka:

    Terwijl ik aan mn frietjes en mn mangosapje zit in mn hostelbar in Beijing lees ik een ontzettend enthousiast verhaal over een DirkAfrikaan. Een verhaal dat veelste kort is! ;)

    Klinkt heerlijk en veel te eng tegelijk!
    Geniet van alle eerste indrukken :D

    Knuf

  • 13 Mei 2012 - 15:34

    Dinie:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt Dirk. Je bent er al een paar keer op uit geweest voldoet het aan je verwachtingen? Ik hoop van wel...! Geniet ervan.....!

  • 13 Mei 2012 - 16:29

    Marno:

    Lang in een vliegtuig zitten is nooit fijn, maar je ervaringen zullen dat wel compenseren.

    Geniet van je tijd, voor je het weet reis je al weer terug. ;-)

  • 13 Mei 2012 - 17:00

    Wim Vd M:

    Hey Dirrik,
    Ontzettend gaaf zeg die ontmoetingen met de dieren. Wish I was there!
    Have fun ;-)

    Wim

  • 13 Mei 2012 - 19:26

    Frans Kokke:

    Hoi Dirk,

    Wild like a lion. Nou, het kan niet op daar. Alles wat je er al van verwachtte en ook nog meteen in de eerste week. Super!
    Ik hoop dat je ervan geniet, 't is inderdaad zo weer voorbij.
    Veel succes!
    Groet, Frans

  • 13 Mei 2012 - 19:48

    Je Vriendinnetje:

    Lief Schatje,

    Echt leuk om je net even gesproken te hebben!! super fijn :D Maakt me blij. Leuk om dit ook nog te lezen :D

    Ik zei toch dat je een dekentje en kussentje zou krijgen :P

    Lief kusje

  • 13 Mei 2012 - 20:36

    Paula:

    Geweldig om te lezen hoe indrukwekkend de dieren van Zuid Afrika zijn. Have fun en geniet van alles wat je meemaakt.

  • 14 Mei 2012 - 07:12

    Niels:

    Volgens mij heb jij het gruwelijk naar je zin! geniet er van he?!

  • 14 Mei 2012 - 07:45

    Naamgenoot Van Erve:

    Heyy Naamgenootafrikaantje,

    Wat een heerlijk verhaal. Prachtig hoe je gewoon precies schrijft zoals je het zou vertellen. Mooi verhaal en superavonturen nu al. Geniet er volop van!

    Grz

  • 14 Mei 2012 - 07:51

    Wendy:

    Zo te lezen ben je ontzettend aan het genieten! Ga zo door!!

  • 14 Mei 2012 - 08:58

    Ina En Herman.:

    Harstikke mooi blijf opletten en genieten van je reis en avontuur.

  • 14 Mei 2012 - 11:50

    Juud:

    Heej Dirk,

    als ik het goed begrijp mis je alleen nog maar een portabel BBQ tijdens je safari's. Het vlees kan niet verser worden aangeleverd!
    Fijne tijd verder enne ... smakelijk!
    Gr Juud

  • 14 Mei 2012 - 12:54

    Je Zusje:

    Heey Broer,
    Wat Cewl is dit eerste verhaal al zeg om te lezen... Ontzettend gaaf maar wel eng joh als een leeuw zo dicht bij staat. De bb is toch veiliger met een glazenruitje ertussen. Geniet er nog maar goed van!!! Spreek je snel!! xxx Je zusje

  • 14 Mei 2012 - 13:07

    Marlou:

    Heey Dirk,
    Ontzettend leuk verhaal.. je kunt gewoon lezen dat je er enorm van geniet! Veel plezier de komende tijd en ik ben benieuwd naar je volgende avonturenverhaal :)

    Groetjes!!

  • 14 Mei 2012 - 13:19

    Tijn:

    Hey Dirkie! We zijn gister naar de BB geweest; moest de hele tijd aan jou denken! :P

    Het klinkt super spannend wat je daar allemaal meemaakt!

  • 14 Mei 2012 - 16:52

    Moeders:

    Hey zoon,

    Wat heb jij een gave ervaringen in zo korte tijd, daar kun je gerust 12 uur vliegen voor over hebben zou ik zeggen. Laat die hyena's aub niet aan je billen knabbelen, dat zit nl zo moeilijk.
    Succes nog met de rest en zoals het een echte van der Maas betaamd toch maar mooi een 9.8 gehaald!
    Liefs hannie

  • 14 Mei 2012 - 17:04

    Floortje Naaijkens:

    Hey Dirk,

    Ben je al bruin? Zoals al eerder iemand zei, je schrijft echt exact zo je het zou vertellen, ik hoor het je zo zeggen allemaal! Geniet ervan, ik ga nu even de foto's bekijken.

    Groetjes!

  • 14 Mei 2012 - 20:07

    Tanja:

    Wat een leuk verhaal Dirk. Lijkt me zo gaaf om mee te maken. Beetje jaloers ben ik wel. Geniet er van. Groetjes van Leo, Tanja

  • 14 Mei 2012 - 20:34

    Der Snah:

    Wow, klinkt echt heel gaaf allemaal. En dat is dan pas de eerste week!

    "ik blijf wel even stil zitten", had ik nooit verwacht dat jij ooit zou zeggen :P

  • 15 Mei 2012 - 17:27

    Rob:

    Tjonge lijkt wel of je al iets gedaan hebt...
    Lijkt me heerlijk en spannend om te doen allemaal.
    Je beleving komt duidelijk naar voren in je verslag.
    Vermaken is dan ook geen ! probleem voor jou haha.
    Alvast nieuwe spannende avonturen/verhalen gewenst.
    See you Rob.

  • 15 Mei 2012 - 18:50

    Lonneke:

    Leuk om te lezen dat het goed gaat, geniet ervan en pas goed op jezelf ;)

  • 18 Mei 2012 - 06:54

    Jessy:

    Hey Master Explorer!

    Het klinkt helemaal super!
    En de foto's zijn prachtig.

    Keep on going!

    Liefs Jessy

  • 18 Mei 2012 - 15:12

    Ebhubbie03@gmail.com:

    Hoi Dirk,
    Wat een geweldig verhaal!! Volgens mij weet je niet wat je overkomt en zul je hem ook best wel eens knijpen. Geniet met volle teugen, dit is een ervaring die je niet zou willen missen, denk ik
    Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal
    liefs Estelle

  • 20 Mei 2012 - 08:33

    Ton (badminton):

    Ha die Dirk.

    Ik lees een verslag van een zeer enthousiast persoon! Oppassen met oversteken dan blijft het goed gaan.
    Geniet er van.

  • 31 Mei 2012 - 18:05

    Helen:

    Hee Dirk,

    Leuk om je verhalen te lezen.
    Zo te lezen vermaak je je prima.

    Groetjes Helen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

Actief sinds 25 Jan. 2012
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 31375

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 04 Oktober 2013

Vrijwilligerswerk met Activity International

04 Mei 2012 - 04 Oktober 2012

Reis zuid-afrika en zambia

Landen bezocht: