Weer terug in Hoedspruit. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu Weer terug in Hoedspruit. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu

Weer terug in Hoedspruit.

Blijf op de hoogte en volg Dirk

15 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Jawel, ook tot mijn verassing nu al een nieuw verhaal.

Ik ben inmiddels weer terug in Hoedspruit maar voor dat ik daarover ga vertellen eerst nog even de vakantie.

Sandra en ik hebben heel veel leuke en gezellige dingen gedaan, veel gezien, gelachen en genoten. Ik zal jullie allerlei dingen besparen omdat je daar toch niet op zit te wachten maar ik zal wel gewoon de leuke verhalen over de beestjes en een paar andere dingen vertellen.

We zijn naar kruger gegaan voor 3 dagen. We hebben super veel gezien. De totale big 5 dus dat was erg mooi. We hebben bijzondere dingen gezien. Een kudde olifanten heeft letterlijk voor onze en achter onze neus de weg over gestoken. Dat was echt super om mee te maken en om Sandra haar gezicht te zien want ze was daar heel blij en vrolijk mee!! Er was ook een klein olifantje bij dat ging drinken bij mama olifant. (zie foto) We hebben ook een andere keer op de olifanten gewacht tot ze de weg overstaken. op weg naar de rivier om te drinken.

We hebben leeuwen op een prooi gezien, en gewoon een mannetjes leeuw in een rivier. Hij lag lekker te rusten. Dus was erg mooi om te zien.

We hebben side striped jackhalsen gezien. Daar was ik echt heel blij mee, ze waren aan het rond wandelen bij een grote waterplas. Ze waren ook een beetje elkaar aan het uitdagen / uitchecken. Dat was pas de eerste keer dat ik die dieren fatsoenlijk kon zien!!

We hebben grote kuddes buffels gezien in Kruger. Ook buffels die water dronken en in de modder deden rollen.
Sandra is ook een neushoorn magneet, want die dieren hebben we ook super veel gezien!!!

Ik heb ook gemerkt dat ik een beetje verslaafd raak aan vogels. en daar graag naar kijk. Hier heb je namelijk echt bijzondere vogels die we in nederland niet hebben. Ik heb ook eindelijk een foto kunnen maken van een Pied Kingfisher. (een vogel die vissen vangt) Die vogel hangt boven het water, tuurt het water af voor vissen die in het meer of de rivier zwemmen. Wanneer hij er 1 spot, dan duikt hij naar beneden als een baksteen en probeert de vis te vangen. Dat hebben we ook gezien. Toen 1 kingfisher zijn visje had gevangen, kwam er nog 1 opduiken en waren ze aan het vechten over het ene visje. Dat was erg bijzonder om te zien.

Ik kan nog veel meer verhalen vertellen over kruger maar het is nog vee leuker als jullie die verhalen een keer horen van Sandra en mij. Dus San vertel maar veel.

We hebben op onze vakantie ook nog lekker een dagje aan zee gezeten, in de ruwe zee gezwommen waar we weg werden gestuurd omdat het te gevaarlijk was. Die golven waren echt kei hoog!!! Dus toen waren we maar in het veilige stuk gaan zwemmen waar je blijkbaar wel mocht zwemmen. (wisten wij veel)

We zijn ook naar het park hluwe-hluwe geweest in Kwazulu Natal.
(ik heb geen idee hoelveel tijd ik nog heb dus vanuit veiligheid ga ik er nu maar even een einde aan maken)

Inmiddels zit ik dus in het Hoedspruit Endangered species centre. Dit is de eerste normalen dag. We hebben een rondleiding gehad door het centrum waar ze voornamelijk cheetahs hebben. We gaan hier de mensen assisteren met het werken met de cheetahs. De dieren leven in afgezette hokken. hokken met hekker eromheen.

De volgende keer beloof ik weer meer te schrijven, dan kan ik ook meer vertellen over dit project en nog over de vakantie.

Voor nu nog maar eens super bedankt voor de lieve kaartjes, leuke reacties op de blog, mailtjes, en smsjes!!!

@ jolijn; een dikke knuffel terug vanuit een warm hoedspruit!! geniet er daar van!!!

Voor iedereen, tot de volgende keer!!

  • 15 Augustus 2012 - 14:03

    Rianka:

    Dat klinkt als een heerlijke vakantie. Hopelijk heeft t je genoeg energie gegeven om te genieten van je volgende project!
    Ik sms je binnenkort terug! ;)

    xx

  • 15 Augustus 2012 - 14:22

    Rob:

    hey dirk klinkt goed. in afrika en verhuizen :) echte globetrotter.. dus nu zijn het niet alleen de duifjes maar ook andere vogels en rare snoeshanen daar heb je natuurlijk ervaring mee :) geniet van je nieuwe buitenhuisje! vanuit een warm holland 30 graden! gr. rob

  • 15 Augustus 2012 - 14:41

    Sandra:

    Jaaaaaaa!!! Was echt een hele leuke vakantie met jou!! Heb net nog even al mijn fotootjes doorgekeken. Echt leuk :)

    Oh en stiekem herkende je best wel goed de luipaard in de boom op de foto (mo viel het ook niet tegen)

    Ik kan je supercute olifant-drinkt-bij-mama-foto niet vinden op je blog :(

    Hokken is toch wel heel anders.. ben benieuwd hoe het daar aan toe gaat en hoe je het gaat hebben in je luxe hutje!!

  • 15 Augustus 2012 - 15:54

    Anne:

    Oooooh dat klinkt weer echt helemaal geweldig!!
    Echt leuk dat jullie ook samen zoveel moois hebben mogen zien ;)
    Geniet er nog van!!

  • 15 Augustus 2012 - 21:12

    Hannie:

    Potversnotjes, wat zal Nederland straks toch tegenvallen met alleen maar mussen, merels, mieren en hier en daar een wild konijn.
    Het is maar goed dat je al die beesten van daar niet in je koffer mee kunt nemen want je zou het nog doen ook!
    Ik hoor je weinig over apen, die kom je zeker niet zo vaak tegen?
    Gelukkig heb je dan hier weer je familie om die plaats in te nemen.
    Op dit moment voetbalt Nederland tegen België en wij staan 1-0 achter.

    Liefs Olaf en Hannie

  • 16 Augustus 2012 - 09:54

    Peter:

    Belgie-Nederland 4-2.........awel zunne!
    Ik zie dat je nog steeds met volle teugen geniet. We moeten straks maar eens tijd nemen om, onder het genot van een lekkere pint, bij te kletsen. Je kunt wel stellen dat ik benieuwd ben naar alle verhalen.
    Groet Peter en de rest.

  • 16 Augustus 2012 - 12:33

    Zusje:

    Haay die broer,

    Wat geweldig toch zo'n vakantie met Sandra.
    Leuk hé dat je dan ook echt aan iemand kunt laten zien waar je woont en werkt. Kun je er later samen nog eens over praten wat wel vaak zal gebeuren.
    Veel succes op je nieuwe project. En ik bel volgende week weer om bij te kletsen!!!

    Liefs je zusje en Ayli de kat

  • 17 Augustus 2012 - 15:03

    Hans En Rita:


    Hoi Dirk,

    Weer een mooi verhaal en genoten van een leuke vakantie met Sandra.
    Geniet de komende weken nog maar voor je het weet ben je terug in Nederland.
    Hans en Rita.

  • 17 Augustus 2012 - 21:55

    Sabrina:

    Heee Dirk!

    Je hebt er weer eens een enthousiast verhaal opgezet! Zo te horen maak je daar genoeg mooie dingen mee & verveel je je daar geen minuut.. Blijf vooral genieten daar!! Want voor je het weet ben je weer terug in Beek!
    Wat leuk voor Sandra & jou dat jullie zo van jullie vakantie samen hebben genoten!

  • 17 Augustus 2012 - 22:00

    Sabrina:

    Foutje.. Ik drukte iets te vroeg op enter (een belgenactie?! haha;)

    Maar nu kun je er weer vollenbak tegenaan op je nieuwe project.. Veel succes!

    Wij willen je vanuit Baarle nog een hele mooie & fijne tijd toewensen!!
    Pas goed op jezelf & we blijven je volgen,

    Groetjesss Sabrina, Mientje & Harry

  • 18 Augustus 2012 - 15:56

    Pap En Mam:

    Hoi Dirk
    De vakantie met Sandra is mooi geweest Sandra is gisteravond bij ons geweest Wendy en Sander waren er ook.
    Wij hebben de mooie fotos gezien en Sandra heeft er mooie verhalen bij verteld,fijn dat we er meer van gezien en gehoord hebben van jou droomreis.
    Nu begin je weer met je cheetahs project,hier zitten de dieren in hokken dat is weer wat anders als in karongwe los in de natuur.
    Een fijne 3 weken bij de cheetach en andere dieren.

    Lieve groetjes uit een tropisch beek Pap en Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

Actief sinds 25 Jan. 2012
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 31374

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 04 Oktober 2013

Vrijwilligerswerk met Activity International

04 Mei 2012 - 04 Oktober 2012

Reis zuid-afrika en zambia

Landen bezocht: