De 1e keer een week in de bergen. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu De 1e keer een week in de bergen. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu

De 1e keer een week in de bergen.

Door: dirkafrikaantje

Blijf op de hoogte en volg Dirk

27 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Oke, de vorige keer ging het uploaden van de fotos nogal verkeerd dus dan maar deze week. plus natuurlijk een aantal fotos van deze week.

De zondag van afgelopen week is Marco langs gekomen. Hij is ook op reis over de hele wereld en dus ook in zuid afrika. We hebben elkaar flink wat verhalen verteld over wat hij en wat ik tot dusver had meegemaakt. Dat was erg leuk. Marco was naar karongwe gekomen dus hij kon ook mee op drive in de namiddag. Het was een mooie rit en we hebben het goed naar onze zin gehad!!

De volgende maandag ben ik vertrokken met 3 andere vrijwilligers naar de berg, Mariepskop. De hoogste berg 2000m hoog, in deze provincie. We zijn eerst naar hoedspruit gegegaan om inkopen te doen. Dat was ook een hele belevenis zeg. de bewoonde wereld....hhmmmmm tof haha. Wat nogal opviel in de winkel is dat ze hier gewoon 3 keer zoveel snoepjes en koekjes hebben als in nederland.... Echt een walhalla haha.

In de bergen hebben we geleefd in houten hutjes die over zijn gebleven van de mensen die er vroeger woonde om hout te hakken op de berg. We hebben daar wel water maar geen electriciteit. Dus leven met kaarslicht en je geweldige hoofdlamp waar iedereen mee rond loopt. (gewoonlijk op de basis is het ook donker omdat er geen stroom is, dus leven we s avonds ook met kaarsen en hoofdlamp) iedereen weet al wanneer ik eraan kom want mijn licht wisseld constant van sterkte haha. Maargoed,

Op mariepskop, de berg, hebben we op 3 verschillende plaatsen vallen uitgezet. in de bossen en het grasland. we hebben verschillende muizen en ratten gevangen. we meeten die dieren op, wegen ze, nemen fotos van ze en laten ze vervolgens weer op dezelfde plek vrij. Ik zal jullie het hele verhaal en het doel van het onderzoek maar besparen maar het is nuttig voor de berscherming van het berggebied en zijn dieren.

We hebben verder nogal een aantal leuke dingen gedaan zoals met een touw in een rivier zwieren... dat was echt super koud maar wel echt super gaaf!! we hebben over een stel rotsen geklommen boven op de berg opziek naar reptielen. Eigenlijk was het klimmen veel leuker en hebben we er maar een uitdaging van gemaakt om constant te blijven klimmen, dan niet vast te zitten en ook niet te vallen.
het mooiste van alles op de bergen was nog wel het uitzicht in de valei. ik heb een foto bijgevoegd. Het was echt het mooiste uitzicht dat ik ooit heb gehad!!!

We hebben ook weer een feest avond gehad. We hebben diner gegeten op een lodge in het park. (sanne en jan, dat was jullie lodge chisomo) Het eten was echt geeeweeelldiggggg!!! super verzorgt en gewoon 3 verschillende soorten vlees!! echt super, want wij hebben hier op de basis alleen het fenomeen, veel woensdag... Dus jawel ook ik eet voornamelijk konijnenvoer, salade, pasta en rijst. Het was echt een super diner.

als mensen willen sponsoren, kijk dan even op facebook. bij daktari of bij karongwe private game reserve.

Dan nog het laatste nieuwtje, we hadden vandaag een cheetah in de achtertuin. jawel een cheetah, dat is het mooie van geen hek om je gebouw hebben staan. na een tijdje zagen we zelfs dat ze een impala had gedood. dat hadden we eerst nog helemaal niet door. dus wij erop af met een man met geweer. en gekeken naar de cheetah. het was wel echt super bijzonder een cheetah die een impala aan het eten is in de achtertuin. als bewijs maar even de cheetah met deel van de waslijn op de foto voor jullie.

vrolijke allemaal, erg bedankt voor de racties deze keer!!! ik vind het tof om wat van jullie te horen!! het is voor mij nogal lastig om contact te houden maar dat snappen jullie wel denk ik.

tot een volgende keer maar weer.
de groente

• 27 Mei 2012 - 15:00

Anne:

Wooow wat een geweldige avonturen weer zeg...... nog heeeeel veel plezier!

• 27 Mei 2012 - 15:24

Sandra:

Dat laatste is wel heel apart!!

Toch weer leuk om het allemaal nog een keer te lezen (met nog wat nieuwe dingen)

Kusje

• 27 Mei 2012 - 15:27

Sandra:

En die foto van die leeuw is mooooooi!!!
    En dat jij door de lucht zwiert ook. Uitzicht ziet er inderdaad mooi uit. Jammer dat ik dat dan net niet kan zien...

• 27 Mei 2012 - 17:20

Tijn:

Gave foto's Dirk!

• 27 Mei 2012 - 18:54

Rob:

hoi dirk zien er machtig uit die fotos verslag en uitzicht klinken ook indrukwekkend! trouwens ook nog eendjes gezien gele of zo gr. nog veel plezier rob.

• 27 Mei 2012 - 21:02

Paula:

Mooie avonturen, als Tarzan aan de lianen. Wij hebben vandaag met jouw Jane genoten van de bbq. Ze telt de weken al af om samen met jou van de wildernis te genieten. Groetjes en pas goed op jezelf!

• 27 Mei 2012 - 21:05

Pauls:

Mooie avonturen, als Tarzan aan de lianen. Vanavond met jouw Jane genoten van de bbq. Ze telt de weken af om samen met jou van de wildernis te genieten. Groetjes en pas goed op jezelf

• 28 Mei 2012 - 06:31

Dinie:

Dit is n groot avontuur....geniet!!!!!

• 28 Mei 2012 - 08:38

Bas En Marlous:

Hey Dirkie,

Wat een geweldige verhalen en mooie foto's! We zijn tot de conclusie gekomen dat je de verhalen schrijft, zoals je ze in het echt ook zou vertellen. Komt dus erg Dirk-realistisch over :-). Enjoy & have fun daaro!

Groetjes,
    Bas en Marlous en wwwDirkje (dat legt Sanne vast nog wel een keer uit :-P)

• 28 Mei 2012 - 09:05

Zusje:

Het zal je maar gebeuren een cheetah in de achtertuin... pff. Doe mij dan maar gewoon de duiven van jou en papa zijn iets rustiger!!! Geniet nog maar lekker van je belevenissen het klinkt allemaal geweldig. En duwen he die auto op mijn verjaardag dat moet extra kracht geven haha!!! xx je zusje

• 28 Mei 2012 - 09:39

Ien:

wel spannend zo in de wildernis, zou niks voor mij zijn, maar vind het geweldig om jouw verhalen te lezen!!!!

Ha Dirk,
    Jij hebt vast nog geen spijt dat je je droom gerealiseerd hebt, wat mooi allemaal!
    Alleen die foto van die giraf heb je wel op zijn voordeligst uit laten komen is het niet?

• 28 Mei 2012 - 11:12

Hannie:

Hey Dirk,
    Jij zult vast nog geen spijt hebben dat je je droom hebt gerealiseerd, wat gaaf allemaal.

• 28 Mei 2012 - 16:37

Peter:

Ha Dirk,
    Ik sta er van te kijken dat je zo dicht bij de dieren komt. Dat moet toch wel geweldig zijn. Groet van ons allen, Peter

• 29 Mei 2012 - 10:44

Dirk E:

Mooi verhaaltje weer ;D

• 01 Juni 2012 - 13:06

Twan & Roy:

Hee Dirkie.

Ziet er allemaal kei gaaf uit. Geniet er nog veel van.

Groetjes uit Bladel