luipaard, luipaard, luipaard en owja luipaard... - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu luipaard, luipaard, luipaard en owja luipaard... - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu

luipaard, luipaard, luipaard en owja luipaard...

Door: dirkafrikaantje

Blijf op de hoogte en volg Dirk

06 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Hallo hallo allemaal,

bereid je voor op een lang verhaal dat de moeite waard is!! er is de laatste tijd onwijs veel gebeurd!

30 mei, de dag van de daktari ' wij gaan een 4x4 auto door big 5 teretorium duwen :) We zijn om 7 uur sochtends begonnen, jawel we konden dus gewoon nog uitslapen ook vandaag. Iedereen was zo fleurig mogelijk gekleed om zo gek mogelijk over te komen en te duwen. We hebben de auto meerdere heuvels op geduwd en weer af laten rollen om bij daktari te komen. we waren allemaal kei kapot toen we daar aan kwamen. maaarrrrr..... we hadden het klusje al in 4 uur en 6 minuten geklaard. Jawel 11kilometer duwen over onverharde wegen en heuvelop.... Daar aangekomen hebben we een ijskoude duik genomen in het zwembad en hebben we heerlijk geluched. De mensen van daktari hadden een weddenschap wanneer we aan zouden komen en degene die het dichtst bij was had 13.00 uur gezegd haha.

Daarna terug gegaan en feest gehad op de basis. Dat was het laatste feest voor sommige mensen. Het was echt een super feest. met genoeg alcohol in het bloed kwam het feest helemaal los en hebben flink genoten. Ik heb ook een nieuw drinkspelletje geleerd wat ik best goed kan dus maak je borst maar nat.

ow trouwens we hebben meer dan 2500,- pond opgehaald met deze sponser actie. en ook een berg aan andere handige spullen voor de kinderen.

De volgende ochtend hebben we een gewaarde bruch gehad in 1 van de lodges. deze brunch krijgen we elke maand als bedankje voor het werk dat wij verrichten. onder andere het vinden van de dieren voor de game drives van de lodges zodat hun gasten tevreden zijn.

OKe terug naar de dieren.
Ik karongwe hebben we een berg aan interresante dingen gezien deze dagen. Een luipaard langs de weg, die rustig bleef zitten dus we hebben mooie foto's gemaakt. de leeuwen met een prooi. we hebben de cheetah's voor 45minuten gevolgd en genoten van het inzicht in hun leven. echt super. verder ook weer een stekelvarken en een honey badger gezien. Was een bijzondere week.
Gisteren hebben we ook een luipaard gezien in de nacht, hij liep door de bossen dus was iets minder zichtbaar maar wel echt super!!

Dit weekend hebben we ook afscheid genomen van een aantal mensen en hebben we nieuwe mensen welkom geheten. We waren met een groep van 8 vrijwilligers en zijn nu met een groep van 16 vrijwilligers.... dus dat is wel even wennen!!!

de nieuwelingen krijgen training dus dat betekend dat wij 2 dagen vrij hebben. Dus wat doe je op je vrije dagen... jawel dan plan je een weekendje kruger national park :)
We zijn met 3e naar kruger gegaan en hebben zo onwijs veel geluk gehad. Ik ga dit proberen kort te houden mar toch.

we waren nog geen half uur int park en er was een opstopping in op de weg. dus wij ook afremmen en jawel daar was hij dan... Ik heb de weken die ik hier ben lopen roepen, als ik een luipaard in een boom zie met zijn prooi... dan kan ik naar huis gaan, mooier dan dat wordt het niet!!! (ben maar niet bang want ik kom nog niet naar huis, heb mijn doel nu maar verlegd haha) Er zat daar in kruger werkelijk een luipaard in een boom, hij had een impala gedood en in de boom gesleept en was hem daar op aan het eten, dat was zo bijzonder om te zien!!! ik heb er ook foto's van natuurlijk. Het mooiste van alles was dat hij gewoon bleef eten, af en toe opkeek, weer verder ging eten en dat wij daar waren om dat te kunnen zien. Iedereen was heel stil om het moment gewoon in je geheugen op te slaan. Op deze dagen was ik echt heel blij met mijn verrekijker want kon gewoon zien hoe de luipaard de impala likte en kon letterlijk de stippen op zijn hoofd tellen. Het was echt super indrukwekkend om de luipaard zo te zien. Na een tijdje hebben we hem zelfs naar beneden zien klimmen, een struik zien 'geurmarkeren' om daarna weer omhoog te klimmen en verder te eten. Dit is echt het meest geweldige wat ik ooit heb gezien in het dierenrijk!!!

een half uur later die dag, hadden we een grote stier witte neushoorn gespot. Dat was super!! weer een half uur later hebben we een troep leeuwen gespot!! en jawel nog geen 10 minuten later kwamen we een kudde olifanten tegen!!! We hebben gewoon 4 van de 5 dieren van de big 5 binnen 3 en een half uur gezien!!! dat is zo bijzonder. Dus wij helemaal blij in die auto zitten van ' nu gaan we buffels zoeken dan hebben we de big 5 compleet.... en wat denk nog voor 11 uur kwamen we een grote kudde buffels tegen in het reservaat!!! DE BIG 5 binnen 5 uur in het reservaat.... Die training en ervaring is toch ergens goed voor he haha.

We hebben nog veel meer dieren in kruger gezien zoals, jawel nog een luipaard in een boom met prooi..... alweer een impala trouwens, die hebben het er maar zwaar mee... We hebben een jackhals zien vechten met een caracal om zijn jongen te beschermen. Met hebben ons zelf klem gereden, of nouja, 2 kuddes olifanten en 1 gruwelijk grote kudde buffels hadden ons klem gezet zodat we geen kant meer op konden... Dus moesten we wachten toch een kudde olifanten voorbij was gelopen. Dat was wel even schrikken trouwens want die beesten kunnen je auto gewoon pletten als ze een aanval plaatsen.

verder hebben we in kruger een secretarisvogel gezien, een kori busterd, een kudde roans, tessebe's en eland. (die dieren zie je bijna nergens en maar in een beperkt aantal zone's in kruger) Kortom we hebben echt onwijs veel geluk gehad met de trip naar kruger park!!!!

Om het verhaal nog even af te maken, zijn we vandaag weer op drive gegaan en jawel je zult het niet raden of geloven, we hebben weer een luipaard gezien. Deze keer was het wel bijzonder voor mij want ik had hem gezien voordat iemand anders het doorhad. Dus ik roepen, luipaard aan de linkerkant. dat was echt mooi.

als laatste nog een kwisvraag voor jullie, hoe haald men de was van de lijn in afrika???

de foto's van deze gebeurtenissen komen nog!!!

bedankt voor de geweldige reacties allemaal!!!

tot een volgende keer maar weer

• 06 Juni 2012 - 10:27

Sandra:

ik mag zeker niet meedoen met de quiz :P

• 06 Juni 2012 - 10:51

Paula:

Ben benieuwd naar de foto van dat luipaard, dat luipaard en owja dat luipaard. Zoek de verschillen? Fijn om te lezen dat je het daar super hebt. Heel veel groeten.

• 06 Juni 2012 - 12:38

Juud:

Deze week staat er blijkbaar impala op het menu! Het enthousiasme spat van je verhalen af, dus je hebt het er duidelijk naar je zin. Zijn er ook dingen die tegenvallen Dirk? En zo ja wat dan?
    Groetjes uit een regenachtig Beek, Juud

• 06 Juni 2012 - 13:05

Lonneke:

Ben wel benieuwd hoe de was er afhaalt ;)... misschien doen de dieren het wel voor je?

• 06 Juni 2012 - 14:02

Peter:

Antwoord op de prijsvraag: onder strenge bewaking van iemand met een dik vet geweer!

• 06 Juni 2012 - 14:41

Rob:

Was van de lijn-door aapjes natuurlijk!

Tjonge niet verkeerd extra fitness voor jou...autootje duwen en zo.
    Wordt je groot en sterk van.

Vraagje wat zijn de 5 kleinste dieren die je tot nu toe gezien hebt? (small 5).

Tot hoors Gr.

• 06 Juni 2012 - 18:09

Anne:

ben heel benieuwd naar de luipaard-foto's, wat een gaaf verhaal weer!!
    Het Krugerpark, ja het wordt elke keer mooier om te lezen!

• 06 Juni 2012 - 19:08

Pap En Mam :

Hoi Dirk.
    Wat heb je toch een bijzondere dag in het kruger park meegemaakt.
    het is fijn om jou belevenissen te lezen.
    Geniet er van en let je ook een beetje op.
    Liefs pap en mam.

• 06 Juni 2012 - 19:44

Trees:

Hoi Dirk,

Ik heb al je verhalen gelezen, ook al zijn ze lang, maar het is wel erg leuk om te lezen hoe je daar geniet! Super voor je dat er ook het nodige op je "pad" komt. We hopen je over een paar maanden wel ongeschonde terug te zien. Hahaha Heel veel plezier en blijf je verwonderen over al dat moois. Lieve groet ook van Stephan. Trees

• 06 Juni 2012 - 20:16

Marco:

Ik vind da nie kunnen dat jij zo veel luipaarden hebt gezien. Ik heb de rest van de Big 5 wel binnen 1,5 uur gezien maar geen luipaard helaas.
    Maar nog veel prezier met dieren pesten in de boes boes.

De groeten Marco

• 06 Juni 2012 - 20:32

Jozef:

De was afhalen: dat doen de bijen zelf natuurlijk. Het is tenslotte hún was!?

Geweldige tijd, kerel! Schitterende verhalen.

• 07 Juni 2012 - 01:09

Hallo Dirk:

Fantastische belevenissen.
    Groeten uit China waar we je verhalen ook volgen.
    Lisa/Theo/Fay