omdat er nu toevallig internet is - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu omdat er nu toevallig internet is - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu

omdat er nu toevallig internet is

Door: dirkafrikaantje

Blijf op de hoogte en volg Dirk

07 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Hallo hallo,

ja alweer een verhaaltje.
Oke, het vorige verhaal zit waarschijnlijk vol met typ fouten maar heb dat verhaal ook in minder dan een half uur getypt.

Dit is meer een update omdat ik dingen vergeten ben haha.

Terug naar kruger...
daar hebben we niet alleen de luipaarden gezien, maar ook bergen aan olifanten en buffels. sommige buffels waren zelfs aan het vechten met elkaar over paar rechten met de vrouwen. Dat was mooi om te zien. zie foto.
De olifanten waren echter elke keer weer een verassing. De ene keer staken ze gewoon voor je neus de weg over, de andere keer zijn ze aan het eten. Ofja voor een olifant betekend dat, takken afbreken en grof vertaald bomen slopen. Wel heel mooi om te zien. we hebben zelfs een heel klein olifante zien oefenen met gras eten. De grappigste olifant die we hebben gespot was de olifant die tegen een boom stond.... bewegingsloos daar gewoon stond te slapen.... echt grappig.

In kurger hebben we ook nog vechtende impalas gezien. heb daar een filmpje van maar dat is voor in nederland. zoals ook een filmpje van hyenas die we in karongwe hebben gezien op de hyena focus. (een rit van 2 uur waar we 2 uur bij het hyena hol hebbben gezeten om de dieren te identificeren) de hyenas zijn zeer nieuwsgierig en kwamen gewoon aan onze auto banden knagen, wat niet echt de bedoelling is. Op een gegeven moment waren ze achter ons voertuig aan het spelen totdat 1 hyena het beu was en weg rende, recht op onze auto af en jawel hij rende met een doffe knal tegen de achterkant van onze auto aan hahaha. dat was echt grappig.

Dan nu even iets over het leven hier. we zijn nu dus met 16 vrijwilligers en 7 staf leden. we slapen met 14 vrijwilligers in 1 grote slaapzaal. dat is heel gezellig maar ook kei druk en luidrugtig, zeker als je meerdere mensen hebt die snurken haha. we hebben 1 grote ruimte waar we kunnen chillen. poule kunnen spelen en gewoon rond kunnen hangen. we moeten om beurten koken, het huis schoon houden, en klusjes doen. Ook de dingen die we op drive doen roteren elke dag zoals te-lem, prooi overleving, data verzamelen, concervatie en voertuig/uitrusting. de dag begint normaal om 6 uur ( in mei wass die nog 5.30) met ochtend drive. het mooie van hier leven is dat je nogal langs de rest van de gebeurtenissen in de wereld leefd. Je hebt geen tv, geen radio, geen internet maar wel boeken..... heel veel boeken....
een paar fotos ter impressie.

tot zover deze update, gewoon omdat het vandaag even kon, en omdat ik op de basis ben vandaag en voor het eten moet zorgen enzo.

het antwoord op de quizz komt de volgende keer.

de groente

PS. geniet van de luipaard!

• 07 Juni 2012 - 13:03

Rob:

goed bezig.

gr.

• 07 Juni 2012 - 13:07

:):

Leuk om je plekje nou ook te zien :)

• 07 Juni 2012 - 13:13

Tijn:

Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord op de quiz!

• 07 Juni 2012 - 16:23

Floortje Naaijkens:

Ik ben benieuwd wat je hebt gekookt. Verder klinkt het allemaal super wat je daar doet! Weet je zeker dat je nog terug naar Nederland wil? Veel plezier nog!

• 08 Juni 2012 - 06:33

Hannie:

Jij hebt geen tijd om Nederland te missen, gelukkig maar, 't is hier rotweer.

gr hannie

• 08 Juni 2012 - 07:26

Ad Verspaandonk:

Hoi Dirk, je was al wel wat gewend wat wilde beesten betreft in Hilvarenbeek maar dit slaat alles....
    ook al olifantgetrompetter gehoord? gr, Ad

• 08 Juni 2012 - 10:28

Jose En Jozef:

Hoi Dirk

Wat een belevenis en wat een prachtige foto's op jouw web. Je hebt zolang naar deze reis toegeleefd, dat het fijn is om te lezen dat je er zo van geniet.
    Zterdag opent de Harmonie het kermisweekend met ja, ja een consertje in de botsauto stand. Wel een primeur, die jij nu moet missen, maar volgens mij maakt het leven daar alles goed, toch?
    Nog veel plezier, genietr ervan en blijf ons die mooie verhalen maar sturen, zodat we een beetje mee kunnen genieten van het mooie landschap daar.
    Lieve groet, Jozef en Jose

• 09 Juni 2012 - 13:29

Colinda:

Wat een geweldig om jouw verslagen te lezen en de mooie foto's te bekijken!
    Geniet van je tijd daar, voor je het weet is het weer voorbij. Maar blijf iig die verslagen maken.
    gr Bart en Colinda

• 13 Juni 2012 - 09:44

Patrick :

Dag Dirk,

In de eerste plaats, het spijt me dat ik beetje te laat ben met de reactie. Ik vind het erg leuk om je verslagen te lezen en prachtige foto's te bekijken. Wat een belevenis, jongen!

P.S. Kan jij ook met olifant badmintonnen?

• 15 Juni 2012 - 19:37

Will:

heeeeeeey dirk ! klinkt allemaal super uitdagend,ben wel een beetje jaloers op jou !

wel je petje op blijven houden daar he,ge wit mar nooit.

Groet will