zoveel katten in 1 rit in onmogelijk! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu zoveel katten in 1 rit in onmogelijk! - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Dirk maas - WaarBenJij.nu

zoveel katten in 1 rit in onmogelijk!

Door: dirkafrikaantje

Blijf op de hoogte en volg Dirk

18 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Om maar eveven te beginnen met het antwoorden van een vraag, is er ook iets niet leuk hier of wat tegen vald. Het enige wat hier een beetje tegenvald is de kou in de ochtend. Het is best fris om op drive te gaan als het 3 graden is en je in de wind achterop een 4x4 voetuig zit. Maar het mooie is dan weer wel, tegen de middag is het gewoon weer tussen de 20 en 25 graden hahaha.

We hebben deze week een geweldige ochtendrit gehad! we hebben eerst de cheetah jongens (de onderzoeksdieren) gezocht en gevonden. daarna was de missie de leeuwen. Na een tijd zoeken hebben we ze gevonden vlak langs de weg. Ze waren echt niet blij met ons want ze keken nogal agressief. we hebben een tijdje gewacht en gevonden waarom ze zo agressief waren, ze hadden een kudu gedood en waren net klaar met het eten van de kudu. dat dier was helemaal rood van het bloed, was heel indrukwekkend om te zien. ook al de leeuwen zaten onder. (zie foto) Na een tijdje zijn we verder gegaan en hebben we 2 andere cheetahs gevonden. ze hadden een baby waterbok gedood en waren van plan om hem op te eten. de cheetah keken echter nogal bang om zich heen omdat ze veel herrie hadden gemaakt met het vangen van de waterbok. Cheetah zijn niet de sterkste katten dus er was een groot risico om de prooi te verliezen in een gevecht. Het was super om te zien hoe ze probeerde de prooi een beetje beschut te houden en de omgeving te scannen. Dat was echt mooi. Je geloofd het of niet maar nog geen 15 minuten later hebben we een luipaard gevonden. Hij lag rustig in het gras vlak bij een gedode kudu door andere luipaarden. Het dier stond op en liep naar het carcas toe en begon gewoon te eten met ons op 5 meter afstand. hij sleurde en trok aan het carcas om er maar iets vanaf te krijgen. Dat was echt briljant om te zien en heel mooi!! de natuur op zijn best. dit was echt de beste en langste spot van een luipaard die ik tot nu toe heb gehad. De filmpjes houden jullie nog tegoed maar de foto's kun je alvast vinden. haha

Wat ook super was en een heel leuke afwisseling was een reptielen dag. we zijn naar een reptielen park gegaan en hebben daar presentatie gehad over slangen, salamanters, kikkers, aligators en nijlkrokodillen. het was heel leuk en informatief. daarna hebben we rond gelopen in het park en hebben we geholpen met het voeren van verschillende dieren zoals doodshoofdaapjes, salamanders, een kamelion, papegaaien en een slang the black mamba. dat is 1 van de beruchte slangen in zuidafrika. de mensen hebben ons vanalles over de dieren verteld. aan het einde van de dag hebben we met verschillende slangen, shorpioenen en turantula's (hele grote spinnen) mogen werken. we hebben geleerd wat te doen en wat vooral niet te doen als je een slang ziet en welke slangen gevaarlijk en agressief zijn. Het mooiste van de dag was nog wel dat je met een phyton (een wurgslang) van laten we zeggen ongeveer 2 meter om je nek mocht staan voor een foto. Die slang is een party zwaar zeg!! als je zon dier in je nek hebt en in je handen dan voel je pas hoe al de spieren in de slang bewegen. het is echt een machtig dier. (geniet van de foto)

Nu nog een paar bijzondere dingen van deze week. We hadden een paar dagen de leeuwen heel dicht bij ons kamp. laten we zeggen op zo'n 200m meter afstand. ze waren in de rivier vlak bij ons kamp. dat was wel echt mooi om te zien. we zijn elke dag vroeg oppad gegaan om de leeuwen te zoeken en er zeker van te zijn dat ze nog in de rivier waren. Ze moesten namelijk ons kamp passeren om weer terug naar het noorden te gaan. Dus jawel, dat betekend weer niet naar buiten zonder begeleiding. Ow en dan nog het antwoord op de quizvraag.

men gaat hun was halen in afrika met een boom van een kerel met een geweer. want ja je zult maar een leeuwe of cheetah tegen komen heh. haha. verder is het hier best veilig hoor.

Wat verder heel bijzonder was deze week was het zien van een bruine hyena, een springende bush baby, 2 honey badgers en jawel geloof het of niet, vliegende vissen. Dat was echt zo mooi om te zien, de dieren stuiterden en vlogen letterlijk over het water. niemand had dit ooit eerder gezien!! we wisten gewoon niet wat we zagen!!. Het was donker dus helaas geen fatsoenlijke foto's.

dit was het weer voor deze keer. volgende keer meer.

PS. theo en Lisa van harte gefiliciteerd met jullie dochter!!!
PS 2. Anke spier, kei veel succes met je D-exame jij komt er wel!!

aan de rest de vriendelijke groeten en tot ooit!!

• 18 Juni 2012 - 07:48

Jouw Schatje:

Kei leuk om weer te lezen schatje!! Die foto met die slang is echt geweldig. Hoe jij daar kijkt!! haha!!

Zometeen skypen :D Jippie jippie!!

• 18 Juni 2012 - 07:54

Fay:

Bedankt Dirk, ieder zo zijn eigen spannende ontwikkelingen, jij met volgegeten rode roofdieren, ik met volggegeten moedermelk, heerlijk boeren en ongegeneerd ... Wordt aan alle kanten gevolgd en vervolgd!

• 18 Juni 2012 - 09:24

Dinie:

Jij geniet je volgens mij suf....!!!

• 18 Juni 2012 - 10:04

Anne:

Kom je net terug van vakantie, krijg je dit avontuur te lezen....
    Woow wat super!!!!!!

• 18 Juni 2012 - 11:01

Tijn:

Dirk, of je werkt te hard of je eet te weinig! Het lijkt op de foto of je flink afgevallen bent! Zelfs de slang vond je geen lekker hapje meer :P
    Het was weer een super verhaal. Groetjes van achter de veilige bureaustoel!

• 18 Juni 2012 - 12:05

Zusje Wendy:

Ha die broer,
    Wat cewl die slang om je nek. De mijne bij de oliemolen in Tilburg een paar jaar terug was toch wel ietsje kleiner haha. Maar ik geloof dat wel allebei ongeveer zelfde gezicht hebben!!! Veel plezier nog en tot snel weer aan de tel :) xxxx je zusje

• 21 Juni 2012 - 03:36

Theo:

Hallo Dirk, een Zwitserse vriend van mij wil in Januari 2013 iets soortgelijks ondernemen als jij. Welke bron kan hij het best raadplegen voor informatie en eventueel aanmelden?

• 11 Juli 2012 - 18:11

Ien:

Hee Dirk,

met die slang om je nek, kijk je toch een beetje ongelukkig.... Maar met dat aapje op je schouder voel je je weer happy, zie ik.
    Prachtige verhalen, ik volg je op de voet, maar dan vanuit Beek ha ha